Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

  1. Generelle oplysninger

Ved afgivelse af en ordre hos LETZ SUSHI, indgår du en aftale med

LETZ SUSHI ApS
H.C. Andersens Boulevard 37, 1. tv.
1553 København V
CVR nr.: 10 10 74 23

(i det følgende ”LETZ SUSHI”, ”vi” eller ”os”)

og følgende handelsbetingelser finder anvendelse på aftalen.

 

  1. Priser og betaling

2.1. Priser

Alle priser er oplyst inkl. moms.

2.2. Betaling

Betaling skal ske (forud) ved afgivelse af bestilling på vores hjemmeside eller ved afhentning.

Hvis der er bestilt levering, skal betaling ske ved afgivelse af bestilling online.

Vi modtager betaling med Dankort, MasterCard, Diners, Maestro, VISA og American Express.

Ved betaling med firmakort og betalingskort udstedt uden for EU, opkræves et gebyr afhængigt af købesummen.

Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Betalingen hæves fra dit kort, når regningen lukkes i butikken.

Ved uafhentede forudbetalte bestillinger, opkræves hele beløbet for ordren. Ved uafhentede ikke-forudbetalte bestillinger, forbeholder vi os retten til at kontakte dig.

Hvis du fortryder din bestilling, inden vi har tilberedt din ordre i henhold til vores afbestillingspolitik, som du finder i pkt 4, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage, afhængig af din aftale med kortudbyder.

 

  1. Bestilling og ordrebekræftelse

Du kan oprette en bestilling via vores hjemmeside, app eller pr. telefon.

Bestillingen er gennemført, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Ordrebekræftelsen er en bekræftelse på, at du har indgået en aftale med os.

Hvis vi har opfølgende spørgsmål eller information vedrørende din ordre, forbeholder vi os retten til at kontakte dig på det mobilnummer, der er oplyst ved bestillingen.

I tilfælde af forsinkelse vil vi kontakte dig pr. telefon.

 

  1. Ændringer og afbestilling

4.1. Ændringer i ordren

Du kan foretage ændringer i din ordre indtil 2 timer før afhentnings- eller leveringstidspunktet. Du skal i så fald ringe direkte til den restaurant, du har bestilt maden fra. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis ændringen medfører, at du skal have penge tilbage, vil den fulde købesum blive trukket på dit kort, hvorefter differencebeløbet bliver refunderet på dit kort.

Hvis ændringen medfører en betaling udover den oprindelige købesum, vil du blive afregnet herfor i restauranten.

Nytårsbestillinger kan ændres indtil d. 30/12 kl. 15, herefter er det ikke muligt at lave ændringer til bestillingen

4.2. Afbestilling

Du kan afbestille din ordre senest 2 timer før afhentnings- eller leveringstidspunktet.

Afbestilling skal ske ved at ringe direkte til den restaurant, du har bestilt maden fra. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis bestillingen er forudbetalt med kreditkort, vil pengene blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du brugte i forbindelse med bestillingen.

Nytårsmenuer kan afbestilles frem til d. 30/12 kl. 15, herefter er det ikke muligt at lave en afbestilling.

  1. Afhentning og levering

5.1. Afhentning

Bestillingen afhentes ved den restaurant, du har valgt i forbindelse med din bestilling.

Hvis du har afgivet din bestilling via vores hjemmeside eller telefonisk, skal du forevise ordrebekræftelsen ved afhentning.

5.2. Levering

Hvis du ønsker levering (ud af huset), skal bestilling ske via vores hjemmeside.

Levering kun ved køb for min. 250 kr.

 

  1. Fortrydelsesret

Ved bestilling via vores hjemmeside eller pr. telefon, har du en 14 dages fortrydelsesret beregnet fra den dato, hvor du har modtaget bestillingen i din fysiske besiddelse.

Fortrydelsesretten finder dog ikke anvendelse på:

  • varer, som hurtigt fordærves, eller hvor udløbsdatoen hurtigt overskrides, samt
  • varer, som er uegnede til returnering grundet sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager, hvis forseglingen er fjernet efter levering.

Det betyder eksempelvis, at du ikke kan fortryde din bestilling af fisk, kød og grøntsager eller andre varer, hvor emballagen er brugt.

Du har kun fortrydelsesret for den del af ordren, der ikke er omfattet af ovenstående bestemmelser.

Såfremt du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af 14-dages fristen meddele dette til os pr. e-mail til info@letzsushi.dk. Du kan også benytte vores fortrydelsesformular.

6.1. Returnering

Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til ovenstående, skal du returnere varen til LETZ SUSHI inden 14 dage efter den dag, hvor du har meddelt os, at du vil benytte din fortrydelsesret.

Varen skal returneres i din nærmeste LETZ SUSHI butik.

Du afholder selv eventuelle omkostninger forbundet med returneringen.

Du bærer selv risikoen for varen under returneringen.

6.2. Tilbagebetaling

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi det fulde beløb inkl. eventuelle leveringsomkostninger.

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet leveringsomkostningerne.

Beløbet vil blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du benyttede i forbindelse med bestillingen.

 

  1. Klageadgang

Hvis du ønsker at klage over dit køb af varer eller dit restaurantbesøg, bedes du rette henvendelse til os pr. e-mail på info@letzsushi.dk

Du har mulighed for at klage over de varer, vi har leveret, til Center for Klageløsning via. www.forbrug.dk. Du kan desuden klage til Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme via. www.hrt-ankenævn.dk, eller til Fødevarestyrelsen på www.foedevarestyrelsen.dk.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du vil klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Hvis du klager, skal du angive vores e-mailadresse: info@letzsushi.dk